+

*Strix


Informacje podstawowe
Imię: **Strix
Ojciec: Huberteu
Matka: *Sakvoya
Płeć: ogier
Rasa: koń westfalski
Maść: gniada
Data ur: 2007 r
Wzrost: 167 cm

Predyspozycje
• ujeżdżenie L-P
• skoki LL-P
• championaty
• pokazy/wystawy
• hodowla

Opis |
Historia: Całymi dniami czekałam na ten dzień. Mój malutki czterolatek miał trafić w moje ręce. Zaczęło się gdy 4 konie wyjechały ze stajni i Regal zaczęła startować w zawodach i dobrze się spisywać. Postanowiłam kupić ogiera, najlepiej gniadego. Nowego pupila, po tym jak sprzedałam ukochanego Campariego. No i oferty posypały się na moim biurku, godzinami przeglądałam konie w różnych stadninach, dzwoniłam do znajomych, aż nagle, przypadkiem natknęłam się na ofertę z przed 3 lat. Konie sportowe na sprzedaż, przez chwilę się zawahałam ale weszłam na stronę, co mi tam. W ofercie były klaczki a także źrebaczki po dobrych rodzicach. Zadzwoniłam w sprawie źrebiąt, kilka z nich zostało i już pracuje pod siodłem. Na miejscu gdy dojechałam po długiej, żmudnej drodze, okazało się że nie tyle pracują i trenują, ale mają za sobą pierwsze starty. Pierw obejrzałam wałaszki, było ich 3, jeden skarogniady naprawdę śliczny drugi simy i kary. ;) Ładne ale wiedziałam, że nie są to konie dla mnie. Wystarczą mi jak na razie 2 wałachy w stajni. Klacze też niczego sobie ale z charakteru trochę ciapy, sam właściciel mówił że nadają się głównie do hodowli lub ewentualnie małego, ale to bardzo małego sportu, pominęłam je, mam kilka swoich nieznośnych kobiet. Ogiery, te stały w 6 boksowej wraz z dwoma starszymi ogierami w tym pół-bracie po *Miralim, ogierze, którego kiedyś sama trenowałam. Nie na sprzedaż, szkoda bo mniej więcej orientuje się w potomstwie tego ogiera, charakter i predyspozycje. Przeszłam do młodzieży, z pośród 4 urwisów, jeden był półtoraroczny duuuuży konik, drugi 3 letni niedawno zajeżdżony i dwa 4 latki. Coś dla mnie. Każdego obejrzałam z osobna. Pierwszy był gniady ale ciemny. Z charakteru przyjazne zwierzę, ale potrzebował twardej ręki i dobrego treningu, jak to stwierdził właściciel dominat. Aha, w myślach podziękowałam ogierowi, chociaż prezentował się dobrze. Nadszedł czas na drugiego, na padok wbiegł gniady pełen energii ogier. Przede mną zaczął śmiesznie świrować, ogon postawił ku górze i zabójczo wyciągnął szyję. Młody nazywał się Srix, z tego co usłyszałam to, jest spokojnym konikiem i jeszcze troszkę źrebaczkiem. ma za sobą pierwsze starty z ujeżdżeniu, które lepiej mu idzie niż skoki. Z resztą widać po ruchu. Po dokładnym obejrzeniu i sprawdzeniu nóg, osiodłałam go samodzielnie. Był kochany wcale nie bał się mnie. Pochwaliłam go. Na małym maneżu za kłusowałam. Ale też wyginał się od dosiadu, czuły w pysku. Mhm, z moją łapą będę miała nie lada problemy z takim koniem. W galopie, fajny, do przodu, duży plus, skoki. Co prawda skoczyłam nie dużo 50 cm, ale technika skoku tak młodego konia mnie powaliła, również jak cena-śmieszna. Moja korzyść. Taki koń, za takie maaaałe pieniądze. Zapłaciłam przelewem. A właściciel miał konia przywieść za dwa tygodnie, po zawodach i szczepieniach. [...]
Dzień nadszedł, od rana czekałam jak na szpilkach. Z resztą nie tylko ja, dziewczyny, stajenny nawet konie coś przeczuwały. Tak odkąd sprzedałam 4 konie, w tym, w tym mojego ulubieńca, reszta ucieka przed obcymi i nie daje się złapać. Nie dziwne, ich przyjaciele dali i już nie wróćili. Wypiłam 3 kawy do godziny 14. Na obiad wypiłam kakao. Byłam zbyt podekscytowana żeby usiedzieć na miejscu. O 15 otrzymałam telefon, wyjechali za miasto mieli być za 20 minut, spóźnili się o 10 min. Stałam przed stajnią, machając do kierowcy który przekroczył bramę, jak się później okazało był to syn samego właściciela, on zajeżdżał Strixa i startował na nim więc chciał mieć pewność że koń będzie miał dobrze. Wyprowadzili mojego ogiera z transportera. Wycofał się bardzo grzecznie, popatrzył na mnie i postawił uszy po czym spokojnie zerknął w stronę stajni i pastwisk, lekko zarżał. Jeny jaki on był słodki. Konie przybiegły do ogrodzenia aby powitać nowego mieszkańca Grand Prix, klacze przyciskały się między ogrodzeniami, między nimi mała Gold Lucky.
Zaśmialiśmy się wszyscy na widok zafascynowanych klaczy. Przejęłam ogiera, podeszłam z nim do klaczy. Zaciekawiony powąchał je i coś tam pisnął. Klacze szły za nim wzdłuż ogrodzenia, jedne zaciekawione inne jak np. Galactika złe, ze stulonymi uszami. Ahh te kobiety, pomyślałam w drodze do boksu ogiera, czekały na niego świeże trociny i siano, niestety chłopak okazał się alergikiem. tylko i wyłącznie ściółka z wiórków.
Całe popołudnie obserwowałam ogiera, nie mogłam oderwać wzroku. Byłam z nim na spacerze i nawet sobie godzinkę na padoku wyszalał.
Wieczorem zaaplikowałam mu dawkę witamin i pocałowałam w chrapy. Strix nastawiał się do drapania po szyi. Lubi to. Podrapałam go tam i zamknęłam stajnię ogierów na noc. Poszłam do klaczy i wałachów (...)
Do BS trafił ze sprzedaży w Delicious Stable. Szybko przyzwyczaił się do nowego otoczenia, oraz ludzi i koni.
Charakter: Strix jest jeszcze młodym ogierem, ale jak na swoją płeć jest bardzo spokojny. Jego milusiński charakter podbija serca wszystkich ludzi. Szybko się przyzwyczaja do ludzi, a także jest ciekawy. Z początku trochę bojaźliwy i zawsze się spina ale po kilku sekundach rozluźnia się i idzie do przodu badając dany obiekt. Należy też do ambitnych zwierzą, lubi sport i ruch , to sprawia mu przyjemność podobnie jak sam kontakt z człowiekiem. Wśród innych koni ulega zawsze silniejszemu oraz podporządkowuje się hierarchii panującej w stadzie.
Na treningu: Jest zwarty i gotowy do pracy. Ma spore ambicje , co sprawia że chętnie się uczy nowych figur czy pokonuje co raz większe przeszkody. Jest bardzo delikatny w pysku dlatego nadaje się pod doświadczoną rękę. W skoku jest giętki, dobrze baskiluje i dopasowuje foule przed przeszkodą..

Formalności
Własność: Dresagio Stud
Poprzedni właściciel: Delicious Stable
Hodowla: Grand Prix Stud

Dokumenty
paszport
karta zdrowia
bonitacja
rodowód
licencja hodowlana

Informacje szczegółowe
Chip: posiada
Kondycja: bardzo dobra
Zdrowie: bardzo dobre
Kontuzjowany: nie
Odrobaczony: tak
Szczepiony: tak
Werkowany: tak
Kuty: tak
Ternikowane zęby: tak
Do hodowli: tak
Osiągnięcia: 33
Ujeżdżony: tak

Potomstwo
• klacze
• ogiery

Treningi i inne

Osiągnięcia i tytuły

• sukcesy sportowe
  1. I miejsce w ujeżdżeniu na hip. Rose |L|
  2. I miejsce w skokach na hip. Rose |LL|
  3. II miejsce w ujeżdżeniu na hipodromie NH |klasa P|
  4. II miejsce w skokach na hipodromie NH |klasa L|
  5. II miejsce w skokach na hipodromie Plus |klasa P|
  6. II miejsce w gonitwie ogierów na hip. Raven
  7. II miejsce w skokach na otwarciu Homestead |klasa P| 
  8. II miejsce w ujeżdżeniu na otwarciu Blurred Hill |klasa P|
  9. III miejsce w skokach na otwarciu WSK Sakura |klasa P|
  10. III miejsce w dresażu P na hip. rose
  11. III miejsce w ujeżdżeniu na otwarciu Blurred Hill |przejazd amatorski|
  12. III miejsce na otwarciu Blurred Hill |wystawa ras niemieckich|
  13. III miejsce na hipodromie Rose |skoki L|
  14. III miejsce w ujeżdżeniu na WSKS New Hampshire |klasa P|
  15. III miejsce w ujeżdżeniu na hip. Czerwonego Kapturka |klasa L|
  16. III miejsce w skokach klasy P na hip/ Rose
  17. III miejsce w ujeżdżeniu na hip. Czerwonego Kapturka |klasa P|
  18. III miejsce w ujeżdżeniu na hip. Czerwonego Kapturka |klasa N|
  19. III miejsce w dresażu na hip. Rose |klasa L|
  20. III miejsce w skokach na hip. Saganek |klasa L|
  21. V miejsce w skokach na hip. Lider |klasa N|
  22. VI miejsce w skokach na hip. Lapeu |klasa P|
  23. VII miejsce w skokach na hip. RR |klasa P|
  24. VII miejsce w skokach na hip. RR |klasa N|
  25. VIII miejsce w skokach na Jakarta Arabians |klasa LL|
  26. VII miejsce w skokach na Jakarta Arabians |klasa P|
  27. XI miejsce w skokach na Jakarta Arabians |klasa L|
  28. Wyróżnienie na Hubertusie WSK Grand Prix & Hipodrom Sopy 2011
• sukcesy pokazowe
  1. I miejsce na hip. Saganek |wystawa|
  2. III miejsce w wystawie Koni Ras Niemieckich na Hipodromie NH
• inne

  1. I miejsce w serii naj kat. naj kłus podczas Christmas Hoarwell Cup
  2. II miejsce w maściochach w kat. gniade na hip. Milky
  3. II Vice Mistrz Virtuala Koni 6-letnich w ujeżdżeniu 2013r
  4. Tytuł Vice Czempiona Gonitwy Amatorskiej Ogierów
  5. Wyróżnienie na wystawie koni innych ras podczas Christmas Hoarwell Cup 
Informacje dla hodowców
Cena stanówki: 900 hrs
Cena nasienia: 400 hrs
Dzierżawa: 1000 hrs

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS | x x.